Archiselect

Archiselect is een selectieve 1-to-1 communicatie met de architect, interieurarchitect, aannemers en andere beslissers in de bouwsector.

Innovatieve tools

Pluspoint ontwikkelde Archiselect 1-to-1 ‘HYBRIDE’, om op een pro-actieve en selectieve manier een dialoog ‘in person’ of ‘online’ aan te gaan met uw verschillende doelgroepen: architecten, interieurarchitecten, studiebureaus, aannemers, …

Archiselect onderscheidt zich door haar flexibiliteit in selecties, interactiviteit en efficiëntie.
Dit alles biedt Archiselect u aan op de meest betaalbare manier in onze sector !

Archiselect gaat voor u in gesprek met meer dan 4000 voorschrijvers in België en het GH Luxemburg:

  • Architecten residentieel (woningen, appartementen, collectiviteiten, …)
  • Architecten utiliteit (industrie, zorgsector, kantoren, openbare gebouwen, …)
  • Interieurarchitecten en interieurbouwers ( grote projecten)
  • Aannemers, projectontwikkelaars, promotoren (residentieel en utiliteit)

Archiselect Innovatieve en unieke 1-to-1 of 1-to-more communicatie met de voorschrijver

Archiselect 1-to-1 of 1-to-more communicatie speelt volledig in op de huidige situatie van bereikbaarheid en de noden van de voorschrijvers van vandaag: nieuwe bouwsystemen en producten ontdekken, technische kennis verwerven, in dialoog treden met toonaangevende bedrijven.

Archiselect kenmerkt zich door flexibiliteit, selectiviteit en pro-activiteit. Dit alles is met meer dan 40 jaar ervaring in communicatie in de bouw, kennis van de doelgroepen en recent marktonderzoek.

Dit maakt Archiselect uniek !

Archiselect “HYBRIDE”: 1-to-1 “In person” en 1-to-1 “Online”

Diepgaande selectie vormt de basis van een succesvol betaalbare actie

  1. Selectie van de doelgroepen (producent)
    Daarbij werd rekening gehouden met de voornaamste activiteiten van de doelgroep en het potentieel van de individuele voorschrijver in zijn sector.
  2. Selectie per regio (producent)
    U kunt zelf een keuze maken per regio: Vlaanderen (inclusief Brussel-Vlaamstaligen), Wallonië (inclusief Brussel-Franstaligen),
    GH Luxemburg.
  3. Selectie van de voorgestelde producten (voorschrijver)
    Het is de voorschrijver zelf die uit een pakket van ca. 7-8 producenten, 5-6 niet-concurrentiële producten kiest waarover hij een uitgebreide presentatie wenst. Het belang hiervan ontgaat u niet: een voorschrijver zal immers die producten uitkiezen die hem of haar op korte termijn interesseren in functie van concrete projecten. Uw slaagkans naar projectleads is dus zeer groot !
  4. Selectie van de communicatievorm (voorschrijver)
    Vandaag is iedereen vertrouwd met online communicatie. Daarnaast blijft persoonlijk contact voor vele voorschrijvers erg belangrijk.
    Daarom bieden wij de keuze aan de voorschrijver om de vorm van communicatie die hem of haar het best past te selecteren: 1-to-1” online” of 1-to-1” in person”.
    Een recente bevraging bij een groot aantal voorschrijvers uit de verschillende doelgroepen heeft uitgewezen dat 5% kiest voor een online presentatie, 95% blijft voorkeur geven aan een persoonlijk bezoek. Grotere bureaus hebben interesse in een presentatie aan een groep medewerkers via 1-to-more “Optimum”.

Archiselect 1-to-more "OPTIMUM"

1-to-more “Optimum” is het paradepaardje van Archiselect. Deze formule richt zich tot de top 100 van de voorschrijvers en decision makers, voornamelijk architecten.

De manier van werken is identiek aan 1-to-1 “in person” met dat verschil dat we bij 1-to-more “Optimum” een presentatie organiseren voor een groep medewerkers van eenzelfde bureau. Dit gebeurt tijdens een ontbijtsessie, een lunchmeeting of een vieruurtje waarbij wij zorgen voor de catering.

1-to-more “Optimum” brengt uw product onder de aandacht van meerdere beslissingsnemers bij alle grote top-bureaus !

Efficiënt en doelgericht communiceren met uw doelgroep via Archiselect

Pro-activiteit

De voorschrijver krijgt een goed beeld
van de toepassingsmogelijkheden, de technische en esthetische eigenschappen en de voordelen van uw product.

Uw product wordt top of mind !

Interactiviteit

Tijdens de presentatie stellen wij een aantal gerichte vragen die we samen met u hebben voorbereid.

Zo weet u wat de bekendheidsgraad en productkennis is. Voor uw CRM-systeem ontvangt uw firma alle gegevens van de doelgroep.

U krijgt antwoord op al uw vragen !

Resultaatgericht

Dit laat u toe om een gerichte opvolging te organiseren vanuit uw eigen organisatie. Uit ervaring weten wij dat dit altijd resulteert in nieuwe contacten en vaak zelfs in concrete projecten.

Archiselect zorgt voor projectleads !

Archiselect, alle voordelen van het "HYBRIDE" systeem !

Voordelen voor de voorschrijvers:

  • Keuze van communicatievorm “online (5%)” en “in person (= keuze van 95%)”
  • Keuze van minimum 5 producten uit een aanbod van ca. 8 producenten
  • Professionele presentaties door ervaren consultants
  • Pro-activiteit: kennismaking met nieuwe producten en technieken
  • Interactiviteit: terugkoppeling van wensen en behoeften naar uw bedrijf voor opvolging
  • Efficiëntie en tijdsbesparing: presentatie van minimum 5 producten in één gesprek

Voordelen voor uw bedrijf:

  • Kwalitatieve en selectieve databank van voorschrijvers en decision makers
  • Mogelijkheden tot selecteren van doelgroepen en regio’s
  • Professionele presentaties door ervaren consultants
  • Kwalitatieve presentaties aan de hand van visuals
  • Gedetailleerd verslag van de gesprekken met concrete aanvragen en projectleads
  • Prospectietool voor de commerciële afdeling van uw bedrijf
  • Marketingtool met informatie omtrent tendensen in de bouwsector
  • Zéér budgetvriendelijk dankzij selectie van de juiste doelgroepen en de gerichte presentatie van uw product(en) in functie van de keuze van de voorschrijver
  • Meer dan 40 jaar ervaring met voorschrijvers in de bouwsector

Planning 2022 - 2023

PLANNING 2022 Archiselect
Periode 2022 – 2023
Vlaamstalig
Franstalig
TOTAAL
ARCHITECTEN UTILITEIT & GROTE RESIDENTIE PROJECTEN / ronde 1
(incl. projectontwikkelaars, studiebureaus, publieke architecten, …)
maart > mei
700
200
900
PROJECTONTWIKKELAARS, SOD, INVESTERINGSGROEPEN, AANNEMERS
maart > juni
300
100
400
INTERIEURARCHITECTEN GROTERE PROJECTEN & VILLABOUW / ronde 1
(zelfstandige bureaus en afzonderlijke afdeling van grote architectbureaus)
maart > mei
400
100
500
GH LUXEMBURG ARCHITECTEN UTILITEIT & GROTE RESIDENTIE PROJECTEN
april > mei
0
130
130
ARCHITECTEN RESIDENTIE
(incl. Projectontwikkelaars, S o/d Deur, woningbouwverenigingen, …)
mei > september
1100
400
1500
ARCHITECTEN UTILITEIT & GROTE RESIDENTIE PROJECTEN / ronde 2
(incl. projectontwikkelaars, studiebureaus, publieke architecten, …)
september > december
700
200
900
INTERIEURARCHITECTEN GROTERE PROJECTEN & VILLABOUW / ronde 2
(zelfstandige bureaus en afzonderlijke afdeling van grote architectbureaus)
september > december
400
100
500

Planning 2022 - 2023

PLANNING Archiselect Belux
Periode 2022 – 2023
Vlaamstalig
Franstalig
TOTAAL
ARCHITECTEN RESIDENTIE (nieuwbouw en renovatie)
september > december 22
1100
400
1500
ARCHITECTEN UTILITEIT & GROTE PROJECTEN
februari > juni 23
700
200
900
INTERIEURARCHITECTEN UTILITEIT & VILLA’S
maart > juni 23
400
150
550
GH LUXEMBURG ARCHITECTEN UTILITEIT & GROTE RESIDENTIE PROJECTEN
mei > juni 23
0
100
100
ARCHITECTEN RESIDENTIE (nieuwbouw en renovatie)
juni > december 23
1100
400
1500
OPTIMUM TOP-150 architectenbureaus BE
september > december 23
120
30
150